Hur kan jag betala min besiktning?

När du bokar en tid via vår hemsida kan du betala din besiktning med någon av Klarnas betalningslösningar. Du kan även välja att betala din besiktning med kort på stationen vid besiktningstillfället. Du hittar uppgifter på vilka kort vi tar på våra stationer här.

Företag har möjlighet att bli faktureringskund hos Opus Bilprovning, då tar man med sig en rekvisition till stationen vid besiktningstillfället. För att bli det, fyll i formuläret Ansökan om betalning mot faktura. Som företag går det även att betala med kort eller direktbetalning via Klarna eller med kort på stationen vid besiktningstillfället.

Opus kundtjänst

2019-01-28

Går det att swisha beloppet för min föreslagna tid

Ernst

2019-04-09

Hej Ernst,

Tack för din fråga.
Det går inte att betala via Swish till oss. Varken på en föreslagen tid som vi skickar, eller om man själv bokar en tid.

Om du inte vill betala med inbetalningskortet vi har skickat så får du jättegärna ringa till oss på 0775-500 300 så kan vi ordna så du betalar med kort på stationen, eller något av de olika betalsätten som Klarna erbjuder.

Thim

2019-04-09

Hej...kan jag beställa tid på nätet..när ersättningen till er.. är typ..ett presentkort.. när jag prenumererade på en tidning av Albinsson & Sjöberg

Kenneth

2019-04-12

Hej Kenneth,
Tack för din fråga.

Det går bra att boka tid via vår internetbokning och välja betalalternativet ”Betala på station”. Vi justerar priset vid betalning på plats när du betalar i samband med presentkortet, alternativt tar emot presentkortet om det täcker hela kostnaden för besiktningen.

Välkommen till oss!

Opus kundtjänst

2019-04-13

Går det att betala med kontanter?

Tommy

2019-05-02

Hej Tommy,

Nej, vi tar inte emot kontanter. Du kan betala med kort på stationen, eller i förväg via Klarna eller (när vi skickat ut förslag på tid) bankgiro.

Med vänliga hälsningar,

Staffan

2019-05-02

Jag har förbetalt via Klarna 595 kr.
Om jag säger upp min tid hos er - hur får jag tillbaks mina 595 kr.

Lennart

2019-08-25

Hej Lennart,
Om du bokar av en förbetald tid minst 24 timmar i förväg så återbetalar vi automatiskt det förbetalda beloppet. Om du bokar av med mindre än 24 timmars varsel ligger betalningen kvar, enligt våra bokningsregler.

Med vänliga hälsningar,

Staffan

2019-08-26

Hej!
Tillkommer det någon kostnad när man betalar med bankkort på stationen,eller gäller priset 395 kr utan något kostnadstillägg

Göran

2019-09-22

Hej Göran,

Priset är samma oavsett hur man betalar (med undantag om man betalar via Klarna Konto, alltså mer än 14 dagar framåt - då tar Klarna ut en del avgifter). Däremot kan priset variera beroende på tid och plats för själva besiktningen, men bokar du en tid för 395 kr så kostar det 395 kr oavsett om du betalar i förskott via Klarna eller med kort på stationen.

Med vänliga hälsningar,

Staffan

2019-09-22

Hejsan !
Jag undrar om jag som pensionär får någon rabatt medlem i PRO.
fås av andra bolag .
MVH/ Anders

Anders

2020-01-26

Hej Anders,

Ja, PRO-medlemmar får 17% rabatt hos oss på besiktningar som görs från den 1:a till den 27:e varje månad. Kontakta PRO eller logga in på https://promervarde.se/ för att få den tillhörande kampanjkoden. Du kan läsa mer om den här: https://bilprovning.se/PRO

Den rabatten kan inte kombineras med andra rabatter, som t ex på de utskick vi ofta gör. Däremot så är våra egna rabatter ofta tidsbegränsade, och då gäller ju PRO-rabatten även efter den tiden. Så om du har till maj på dig att besikta bilen och fått ett erbjudande om 445 kr fram till mars, så kan du besikta för 445 kr fram till sista mars, och därefter för ordinarie pris (som varierar beroende på tid och plats) minus 17% efter det.

Med vänliga hälsningar,

Staffan

2020-01-26

Hej jag har inte Klarna, och det går inte att betala på stationen, kan jag betala med Visakort? Jag har beställt tid på stationen Gasverksvägen 12 Nyköping

Birgitta

2020-02-23

Hej Birgitta,

Tack för din fråga. Opus hanterar inte kontanter, men du kan betala med VISA-kort på stationen.

Med vänliga hälsningar,

Ulrika

2020-02-24

Hej!
Hur betalar jag min föreslagna tid?

Ivar

2020-04-24

Hej Ivar,

Om du fått en föreslagen tid per post så följer det med ett inbetalningskort du kan använda för att bekräfta och betala tiden. Du kan också betala via din Internetbank med samma bankgironummer och OCR-nummer som står på blanketten.

Om du fått en föreslagen tid på annat sätt så kan du gå in på den föreslagna tiden genom att slå ditt registreringsnummer i webb-bokningen och där betala i förskott via Klarna.

Med vänliga hälsningar,

Staffan

2020-04-25

Hej jag har fått en föreslagen tid men har glömt betala, insåg försent att den 8/11 är sista betalningsdagoch det är en söndag då går det inte att betala m dagens datum.
Vad kan jag göra för att få behålla den föreslagna tiden ?

Sten

2020-11-08

Hej Sten,
Ring vår kundtjänst på 0775-500 300 så hjälper vi dig där.

Med vänliga hälsningar,

Staffan

2020-11-08

Personal: