Marika Ireblad har tillträtt som kommunikationschef för Opus Bilprovning AB och ska leda arbetet med att utveckla verksamhetens kommunikation och varumärke.
Hon har en gedigen bakgrund inom både intern och extern kommunikation från bl a Sveriges Television.
(foto: Janne Danielsson/SVT)
Marika Ireblad, som tillträtt tjänsten som kommunikationschef, leder Opus Bilprovnings marknads- och kommunikationsavdelning med ansvar för intern och extern kommunikation, varumärke, marknadsföring samt kundtjänst.
Hon ingår även i Opus Bilprovnings ledningsgrupp.
-Med Marika ombord ger det oss förutsättningarna att ta ytterligare steg i vår kundkommunikation såväl som vår internkommunikation. Hennes erfarenheter passar mycket väl in när vi nu tar nästa steg i Opus Bilprovnings utveckling, säger Per Rosén, VD för Opus Bilprovning AB.
-Jag ser fram emot att få bidra till Opus Bilprovnings fortsatta tillväxt och bygga på den starka position som företaget har vad gäller trafiksäkerhet, teknisk utveckling och miljöengagemang. Att Opus Bilprovning är det enda svenska besiktningsföretag som klimatkompenserar hela sin verksamhet visar på ett företag i tiden och som tar ett globalt ansvar, säger Marika Ireblad.
Marika Ireblad har arbetat på Sveriges Television sedan 1996 med intern och extern kommunikation i roller som bl a reporter, webbredaktör, intranätsredaktör, chefredaktör samt varit ansvarig för SVT Kommunikations krisorganisation. Dessförinnan har hon arbetat som redaktör och reporter för flera olika tidningar.
Opus Bilprovning är ett av Sveriges ledande bilbesiktningsföretag och ingår i Opus Group AB (publ) som är ett bolag med stark tillväxt, noterat på Nasdaq (Stockholmsbörsen). Opus Group, som Opus Bilprovning genom divisionen Vehicle Inspection är en del av, är en ledande aktör på den internationella marknaden för fordonsbesiktning och support för avancerade fordon. Opus hanterar årligen över 25 miljoner besiktningar över världen.