Användarvillkor för Kundportalen

Dessa användarvillkor (”Villkoren”) gäller mellan Opus Bilprovning AB, org. nr. 556865-1342, 162 12 Vällingby (”Opus” eller ”vi”) och dig som individ (”du”/”dig”) när du använder Opus kundportal (”Kundportalen”).

1 Inledande bestämmelser

1.1 Kundportalen är en digital tjänst för att du på ett smidigt sätt ska få information om dina fordon i fråga om besiktning. Vår ambition är att löpande vidareutveckla Kundportalen varför den exakta utformningen och dess funktioner kommer att ändras över tid. Kundportalen är gratis för dig som användare och du förbinder dig inte till något.

1.2 För att använda Kundportalen behöver du logga in på ditt användarkonto. För att vi ska kunna säkerställa att rätt person kopplas samman med rätt fordon, använder vi oss av en e-legitimation för identifiering. De fordon som är registrerade på ditt personnummer kommer att synas i Kundportalen.

1.3 I samband med att du loggar in på Kundportalen för första gången, och därmed skapar ett användarkonto, godkänner du dessa Villkor vilka reglerar dina rättigheter och skyldigheter rörande Kundportalen. Du bekräftar även att du tagit del av informationen om personuppgifter enligt Opus integritetspolicy som är en integrerad del av Villkoren, se nedan.

2 Spärrning av användarkontot

Vi har rätt att när som helst utan föregående meddelande till dig spärra ditt användarkonto helt eller delvis om du exempelvis bryter, eller vi misstänker att du bryter mot Villkoren eller andra villkor avseende Kundportalen eller på annat sätt utgör en risk. Vi kan även komma att spärra användarkontot om lagstiftning, myndighets föreskrift, beslut, eller liknande omständighet medför att vi inte kan uppfylla våra åtaganden enligt Villkoren.

3 Tillgänglighet och funktionalitet

3.1 Kundportalen tillhandahålls utan kostnad och vårt ansvar för Kundportalen och informationen däri är därför begränsad. Detta innebär bland annat att vi inte kan garantera att Kundportalen kommer att vara felfri, utan störningar eller att fel kommer åtgärdas inom viss tid. Vi tar heller inget ansvar för informationen i Kundportalen eller om information går förlorad. Trots detta gör vi vårt bästa för att Kundportalen ska fungera på ett korrekt sätt utan avbrott.

3.2 Tekniska störningar orsakade av speciellt underhållsarbete, vidareutveckling och/eller andra störningar (exempelvis fel i internetuppkoppling, dataintrång eller serviceavbrott hos samarbetspartners) kan begränsa och/eller tidvis förhindra möjligheterna för dig att använda Kundportalen och i värsta fall innebära att data går förlorade.

3.3 För bästa prestanda rekommenderar vi dig att du vid användning av Kundportalen på din dator använder dig av någon av följande browsers: Chrome, Microsoft Edge eller Firefox. Vid användning på en bärbar enhet rekommenderas den browser som är satt som standard.

4 Ditt ansvar som användare

4.1 Du får bara använda Kundportalen för ditt eget icke-kommersiella bruk. Du ansvarar för att användningen av Kundportalen inte:

#BBD0E0
»