Opus Bilprovnings nya hemsida, som lanserades i mars i år, är en av fyra finalister i kategorin Kommersiella webbplatser i tävlingen Guldhanden.
Det prestigefyllda priset Guldhanden, som delas ut av SiteVision, går till ”webbplatser som bäst uppfyller sitt syfte, möter sin målgrupp och som består av lösningar som sticker ut”.
-Vi är mycket glada och stolta över att vara en av finalisterna! Vi har arbetat mycket målmedvetet för att vår hemsida ska vara både enkel att hitta på, tilltalande, innehållsrik – och tillgänglig för alla. Därför har vi bland annat Talande webb och möjlighet att översätta hemsidan till 46 olika språk, säger Marika Ireblad, kommunikations- och marknadschef på Opus Bilprovning.
Övriga finalister i kategorin Kommersiella webbplatser är Collectum, Nordnet och Euro Accident.
Guldhanden delas ut i tre kategorier: Bästa kommersiella webbplats, Bästa offentliga webbplats och Bästa intranät.
Prisutdelning sker onsdag 21 oktober på en digital gala från Örebro.